تور پاییز 95، تور نوروز 96، تور کویر مصر، تور دره راگه، تور کرمان
تور پاییز 95، تور نوروز 96، تور کویر مصر، تور دره راگه، تور کرمان

تور پاییز 95، تور نوروز 96، تور کویر مصر، تور دره راگه، تور کرمان

www.arandtour.com

در یاچه شور مست

سفرنامه دریاچه شورمست

اردیبهشت 94

 

 

دریاچه شورمست دریاچه ای است طبیعی که در نزدیکی شهر “پل سفید” از توابع شهرستان سوادکوه مازندران قرار گرفته است.انعکاس تصویر کوههای پوشیده از درخت  اطراف در این دریاچه منظره چشم نوازی را خلق میکند. دریاچهٔ طبیعی شهرستان سوادکوه، در ۶ کیلومتری غرب شهر پل سفید و در ارتفاعات مشرف به این شهر در مجاورت روستای شورمست واقع شده‌است وفاصله آن از تهران حدود ۲۰۰ کیلومتر است . این دریاچه تنها دریاچه طبیعی شهرستان سواد کوه که وسعت آن ۱۵ هزار متر مربع و عمق آن ۵ متر است.

منظره این دریاچه با جنگل اطراف آن که از درختان کهنسال و بلند قامت توسکا پوشیده شده، آن را به یکی از زیباترین اماکن موجود در شهرستان سوادکوه تبدیل ساخته‌است. در حال حاضر همواره مسافران، طبیعت گردان و ماهیگیران زیادی از این دریاچه بهره‌برداری می‌کنند. اطراف دریاچه امکاناتی از قبیل آب آشامیدینی،سرویس بهداشتی،سفره خانه،آلاچیق های کرایه ای وجود دارد و قایق های پدالو نیز در دریاچه کرایه داده میشود.اسب نیز برای سواری در کنار دریاچه کرایه داده میشود.

شنا کردن در دریاچه ممنوع است ( بماند که گهگاهی کسانی هم تن به آب میزنند) ولی ماهیگیری با قلاب آزاد است.برای اقامت هم میتوانید در کنار دریاچه مستقر شوید و هم در میان درختان و جنگل های اطراف دریاچه،برای اقامت شب هم میتوانید در کنار دریاچه چادر بزنید.

مسیر دسترسی :

چنانچه از تهران از جاده فیروزکوه به سمت قائمشهر حرکت کنید،حدود ۶۵ کیلومتر بعد از فیروزکوه و گذشتن از کنار “پل ورسک” به شهر پل سفید میرسید.در مرکز شهر مسیر اسفالتی به سمت روستای شورمست میرود.با ورود به این مسیر و عبور از پل کوچک ابتدای آن و طی مسیر تقریبی ۵ کیلومتر به دوراهی میرسید که مسیر سمت راست به روستای شورمست و مسیر سمت چپ به دریاچه شورمست میرسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.