تور پاییز 95، تور نوروز 96، تور کویر مصر، تور دره راگه، تور کرمان
تور پاییز 95، تور نوروز 96، تور کویر مصر، تور دره راگه، تور کرمان

تور پاییز 95، تور نوروز 96، تور کویر مصر، تور دره راگه، تور کرمان

www.arandtour.com

کلیسای طاطاووس تهران

کلیسای طاطاووس به نام قدیسی ارمنی در کوچه‌ای به نام ارامنه قرار دارد که بعدها، جارچی باشی نامیده شد. این کوچه‌، منشعب از بازار حضرتی، در فاصله 200 متری بقعه سید اسماعیل‌، در نزدیکی چهارراه مولوی واقع شده‌است‌. 

Image result for ‫کلیسای طاطاووس تهران‬‎

  شاه عباس گروهی از ارامنه را به ایران وارد کرد که ابتدا، در جلفای اصفهان و بعدها در تهران اقامت گزیدند. این کلیسا به وسیله ارامنه و به دستور شاه عباس اول بنا شده است‌. سبک معماری این کلیسا در زمان فعلی، نشان‌دهنده بنایی در زمان فتح‌علیشاه است‌، که البته در دوران قاجاریه تغییراتی در آن داده شد. این بنای نسبتاً کوتاه مشتمل بر نمازخانه‌ای با چهار ستون و چهار شاه‌نشین با پوشش گنبدی شکل است که محراب و محل پیشوای روحانی در شاه‌نشین شرقی آن است‌. طی سال‌های گذشته‌، لایه‌های گچی روی دیوار را برداشته‌اند و از زیر آن نقاشیهای ظریف به شکل مینیاتور به رنگ‌های زرد، قرمز و آبی به صورتی بسیار مطلوب نمایان شده است

. در نمازخانه و صحن کلیسا، همانند سایر کلیساهای تاریخی، سنگ‌های مزار متعددی وجود دارد که جالب توجه است‌. کلیسای طاطاووس زیر نظر خلیفه‌گری ارامنه اداره میشود و سالی یک روز ارامنه تهران و شهرستان‌ها در این کلیسا نماز خاص خود را به جا می آورند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.