تور پاییز 95، تور نوروز 96، تور کویر مصر، تور دره راگه، تور کرمان
تور پاییز 95، تور نوروز 96، تور کویر مصر، تور دره راگه، تور کرمان

تور پاییز 95، تور نوروز 96، تور کویر مصر، تور دره راگه، تور کرمان

www.arandtour.com

تور کویر مصر نوروز 95 تور کویر مصر نوروز 95


3 روزه شامل 2 روز و 1 شب | از شنبه 1394-12-29
جاذبه‌های تور نوروز 95

بازدید از دریاچه نمک و کانالهای پلایا، رمل نوردی در رملهای زیبا و بلند روستای مصر ، شب نشینی در کنار آتش، شش ضلعی های دریاچه نمک، تجربه لحظاتی آرامش در دل کویر مرکزی ایران، چشمه های کویری روستای گرمه، شتر سواری، بازدید از مسجد جامع نایین و موزه کویر

 

تاریخ های اجرای بعدی این برنامه

اجرای دوم برنامه کویر مصر از دوشنبه 1395-01-02

اجرای سوم برنامه کویر مصر از چهارشنبه 1395-01-04

اجرای چهارم برنامه کویر مصر از چهارشنبه 1395-01-11

هزینه سفر:
300,000 تومان
02188511373
09387419200
  

توضیحات مهم تور نوروز 95
 

1- دوستانی که تا تاریخ 1 بهمن 94 اقدام به ثبت نام نمایند از تخفیف 8 درصدی برخوردار میشوند.
2- دوستانی که تا تاریخ 20 بهمن 94 اقدام به ثبت نام نمایند از تخفیف6 درصدی برخوردار میشوند.
3- دوستانی که تا تاریخ 10 اسفند 94 اقدام به ثبت نام نمایند از تخفیف 4 درصدی برخوردار میشوند.

4- دوستانی که تا تاریخ 20اسفند 94 اقدام به ثبت نام نمایند از تخفیف 2درصدی برخوردار میشوند.

 

روستای مصر نوروز 95

روستای مصر در 45 کیلومتری شرق شهرستان جندق و در 30 کیلومتری شمال شهرستان خور از توابع استان اصفهان قرار دارد.روستای مصر بدلیل قرار گرفتن در جنوب کویر بزرگ دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد. جمعیت روستای مصر بر طبق آخرین سرشماری 120 نفر می باشد و مردم این روستا از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند. مهمترین محصولات این روستا زعفران و گندم می باشد. کویر مصر ایران محاصره شده توسط رشته کوههایی از جانب غرب و جنوب غرب و جنوب شرق است که بخشی از سلسله جبال کوههای فلات مرکزی ایران به حساب می آید. کویر مصر در گودالهایی طبیعی در کوهپایه های این کوه تشکیل تپه های ماسه ای زیبایی را داده است.

تجمع های رملی و تپه های شنی کویر مصر در چند نقطه است. ۱۰ کیلومتر مانده تا روستای مصر ایران نخستین تجمع های رملی را داریم که منظره ای سحر کننده برای شروع یک سفر کویری خواهد بود.پیچ و تابهای تنه سفید گیاه درمنه بر این تپه ها و تلاشهای محلی ها در تثبیت شن در دل این تپه ها که بیشتر از باقی تجمعات رملی تهدید برای روستا به حساب می آید به صورت حصار کشیهای چوبی دیدنی است.این تجمعات در بخشی از مسیر با پوشش های دست کاشت درخت گز منقطع میشود که این نشان از نزدیکی شما به روستای مصر است.کویر مصر جزو منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع دشت کویر مرکزی ایران به حساب می آید و گونه های گیاهی رایج در دشت کویر مرکزی ایران، گونه های رایج و غالب گیاهی جغرافیای کویر مصر است گیاهان شوره پسندی همچون درمنه، قیچ، انواع گون و... علاوه بر آن در این بیابان برهوت بی آب و علف حیات وحش و زندگی پر جنب و جوشی جریان دارد و اگر در فصول گرم سال شب ها با پروژکتور به بیابانهای منطقه رفته یقیناً گونه های زیادی از حیات وحش منطقه را خواهید دید از خرگوش تا گربه شنی، روباه شنی، کاراکال و... که هر چه به سمت حیوانات شکارگر برویم دیدنش سخت تر و سخت تر می شود.از جاذبه های گردشگری در روستای مصر می توان به  تپه های شنی اطراف روستای مصر/ روستای فرحزاد،نیزار و مسیر شتر سواری تا نیزار روستای مصر، روستای کویری عروسان، رمل های چال سیلکنان و روستای فرحزاد، منطقه ی تخت عروس، روستای بیاضه و قلعه اس، روستای گرمه، روستای ایراج و سرو هزار ساله ی آن اشاره کرد.

تاریخ و فرهنگ و هنر و معماری روستای مصر ایران:

 روستای مصر و روستای فرحزاد خانه هایی همگی ساخته از ملات کاهگل و خشت و برگ و تنه درخت خرما دارند و نمونه بارزی از معماری سنتی کویری را میتوان در آن شاهد بود معماری درون گرای دشتی با باغچه ای با صفا در وسط خانه و شاه نشین و اتاقهای نشیمن تابستانه و زمستانه و استفاده مفید و بهینه از سازه بادگیر در معماری اصیل کویریشان.شبها ستارگان میهمان بزم شبانه مردمان کویر نشین است و سکوت توامان محیط معنایی به فضا می بخشد که هر ذهن سطحی نگری را به فکر می برد.

آب روستا از رشته قناتی تامین میشود که در ابتدای تاسیس روستای مصر توسط شخصی به نام یوسف احداث گردید و وجه تسمیه روستای مصر هم از نامیست که این شخص از روی قرآن برای این منطقه انتخاب کرد.

 

روستای بیاضه

بیاضع روستایی است در 53 کیلومتری شهر خور در استان اصفهان

بیاضه به معنای سپیدی است. این نامگذاری احتمالا به دلیل گستردگی توده های سیلیسی سفید رنگ در محدوده اطراف روستا بوده است. آثار تاریخی بیاضه شامل:قلعه،مسجد و حسینیه،امامزاده،بازار زرگرها می باشد.که از مهم ترین آن ها می توان به قلعه ی بیاضه اشاره نمود.قلعه بیاضه بیش از هزار سال قدمت دارد و در سال 444هجری ناصر خسرو از آن با نام پیاده یاد می کند.داخل قلعه اتاقک ها و راهرو های پیچ در پیچ در پنج طبقه دیده می شود.قلعه روستای بیاضه براساس شواهد موجود همچون نوع مصالح، طرز ساخت و گفته ها و شواهد به قبل از اسلام، احتمالا" دوره ساسانی یا کمی قبل از آن بر می گردد. مورخین و نویسندگان زیادی از این مسیر عبور نموده از روستا و قلعه تاریخی بیاضه یاد نموده اند از جمله آنها می توان به ناصرخسرو، مقدسی، ابن حقول... اشاره نمود.

 

روستای گرمه

این روستا در 30 کیلومتری جنوب خور قرار دارد و ناصر خسرو در سفرنامه خود نامی از آن برده است. مردمان گرمه دارای زبان قدیمی هستند و خور را «هسب» می‌گویند.آثار تاریخی گرمه شامل قلعه،استودان گبرها(مقابر زردشتیان).


اطلاعات حرکت
محل حرکت: میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت: چهارشنبه 1395-01-11 - راس ساعت 22:00 

وسیله حمل و نقل: میدل باس

88511373 , 09387419200 , 09304403100


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.