تور پاییز 95، تور نوروز 96، تور کویر مصر، تور دره راگه، تور کرمان
تور پاییز 95، تور نوروز 96، تور کویر مصر، تور دره راگه، تور کرمان

تور پاییز 95، تور نوروز 96، تور کویر مصر، تور دره راگه، تور کرمان

www.arandtour.com

تور ماسال ییلاق اولسبلنگاه تور ماسال شهریور 95

تور ماسال ییلاق اولسبلنگاه تور ماسال شهریور 95



سفر 2.5 روزه (2 روز و 1 شب)

جاذبه‌ها:

تور ماسال: پیاده روی در ارتفاعات ماسال، طبیعت مه آلود ییلاق اولسبلنگاه، سورتمه ریلی تالش، ساحل دریای خزر، گشت و پیاده روی در ییلاق شنبه راه، وانت سواری تا مشهد میرزا کوچک خان جنگلی و ییلاق آلاله پشت، شب نشینی دور آتش


هزینه سفر : 245.000 تومان

02144957051

09387419200

 

 

اطلاعات حرکت

محل حرکت: میدان آرژانتین - ابتدای خیابان الوند

زمان حرکت: شنبه  1395/05/20 - ساعت 23:00

وسیله نقلیه اصلی: میدل باس

استان مورد بازدید: گیلان

درجه سختی :    3


روز 1

حرکت شب رو به سمت ماسال


روز 2

صرف صبحانه در لیسار ، بازدید از ساحل دریای خزر ، قلعه صلصال لیسار ، پارک جنگلی سیاهداران و سورتمه ریلی تالش ،صرف ناهار در رستوران، پس از صرف ناهار حرکت به ییلاق اولسبلنگاه ماسال ، استراحت در خانه محلی و پیاده روی اختیاری از اولسبلنگاه تا سواچاله ، شب را در کلبه‌های چوبی اولسبلنگاه که یکی از بهترین اقامت‌گاه‌های منطقه است خواهیم گذراند.


روز 3

صبحانه را در کلبه چوبی صرف می‌کنیم و بعد از صبحانه با یک ساعت نیسان سواری به ارتفاعات آلاله پشت خواهیم رفت. بعد از بازدید و پیاده‌روی در منطقه دوباره با نیسان به اولسبلنگاه بازمی‌گردیم و پس از صرف ناهار به سمت تهران حرکت می‌کنیم، در صورت امکان برای خرید سوغات در منجیل توقفی خواهیم داشت و شب به تهران بازخواهیم گشت.


سهم آرندتور 3 وعده غذا شامل: 2 وعده صبحانه، 1 وعده ناهار
سهم آرندتور 2 بار میان‌وعده
سهم مسافر 2 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار، 1 وعده شام

1- برای تور های هتلی اولوبت اقامت در اتاق های 2 تخته با زوجین میباشد(در صورت وجود اتاق های 2 تخته به تعداد زوجین)، در غیر این صورت اولویت بر حسب زمان ثبت نام میباشد و برای سایرین اتاق 3 یا 4 تخته در نظر گرفته میشود.
2-ترتیب سوار شدن مسافرین در وسیله نقلیه به ترتیب اولویت ثبت نام میباشد.

 

گیلان

بر اساس کاوش باستان شناسان، تاریخ این منطقه به هزاره های پیش از مهاجرت آریایی ها می رسد.پس از مهاجرت اقوام آریایی و در پی اختلاط با بومیان منطقه دو قوم گیل و دیلم بیشترین تاثیر را بر منطقه داشتند. فرمانروایان این اقوام از آزادی کامل برخوردار بودند و هیچ گاه در برابر حاکمان دیگر اقوام حتی دولت ماد تسلیم نشدند.

در اراضی نزدیکتر به کرانه دریای کاسپین و نیمه پایینی دره قزل اوزن یا سفید رود و نقاط شمالی تر آن، پادشاهی های کوچک وجود داشت و قبایلی در آنجا می زیستند که مولفان عهد باستان بعد ها ایشان را (گل ها) و (کادوسیان) و غیره نامیدند. کاسپی ها، از نخستین قبایلی بودند که در این منطقه یعنی در محل گیلان امروزی می زیستند.

با توجه به کتیبه های رسمی پادشاهان پارسی، سرزمین کادوسیان، کاسپیان قدیم، گیلان و بخش های دیگر سواحل دریای خزر امروزی جزو سرزمین های تابع هخامنشیان نبوده است و این نشان دهنده عدم تمکین این قوم از حکومت ها بود.

از مهم ترین سلسه ها، سلسه آل بویه بود که حتی به بغداد، مرکز حکومت خلفای عباسی لشکر کشید و خلیفه عباسی را شکست داد. از این تاریخ به بعد کم کم دست خلفای عباسی از ایران کوتاه شد.

با حمله مغول ها در قرن هفتم به ایران، لشکری بزرگ برای تصرف گیلان به این منطقه فرستاده شد. اما به دلیل وجود راه های سخت، این لشکر تا اوایل سده هشتم هجری قمری بر این بخش از ایران دست نیافتند. تا این که سرانجام اولجایتو موفق شد برای مدت کوتاهی این سرزمین را تصرف کند.

وجه تسمیه

ساکنان قدیمی این ناحیه گیل نامیده می شدند و گیلان نام سرزمین ایشان است.

غذاهای محلی: مرغ فسنجان، مرغ لاکو، میرزا قاسمی، باقلا قاتوق، ترش تره، سیر قلیه، آلو مسما، انار بیج، شش انداز، سیر ابیج، شیرین کره، خالو آبه، چخرتمه، ناز خاتون، متنجن، لونگی، کوله غور ابیج، واویشکا، ترش شامی، کوکوی اشبل، شاه کوکو، کوکوی اوزون برون، آش شلغم، آش شیر، ترش کباب، مرغ ترش، داشمه پلو، قلیه پلو، گرمه پلو،
ماهی دودی، بورانی، زیتون، اشپل، پنیر بوروشته، خاویار

موقعیت جغرافیایی

استان گیلان به صورت بدنه ای پرچمی شکل به وسیله رشته کوه های البرز در غرب و جلگه گیلان در جنوب محصور شده است. به طور کلی این استان به وسیله رشته کوه های البرز و کوه های تالش از بقیه سرزمین ایران جدا شده و جزو قسمت جنوبی دریای خزر به شمار می آید. ارتفاعات در استان به دو قسمت رشته کوه های غربی و رشته کوه های شرقی تقسیم می شود. کوه تالش رشته کوه های غربی: شامل کوه های تالش، ماسوله، پشته کوه، هزار دره رود، آستارا تا تنگه منجیل با جهت شمالی_ جنوبی، به صورت چندین رشته چین خوردگی موازی نا متقارن است که گیلان را از اردبیل و زنجان جدا کرده و شهرستان های آستارا و تالش نیز در قسمت دامنه های شرقی این کوه ها جای گرفته اند. کوه های مرتفع این بخش مشتمل بر کوه بقر و داغ با ارتفاع 3،300 متر و ماسوله داغ با ارتفاع 3،050 متر است. رشته کوه های شرقی نیز: نا همواری های دیلمان، لاهیجان، عمارلو و خزران را شامل می شود و به صورت چندین چین خوردگی موازی نا متقارن با جهت غربی _ شرقی است که از دره سفید رود تا کوه های استان مازندران گسترده شده است. شیب تند دامنه ها، به طرف دریای مازندران و شیب کم آن به طرف دره شاهرود است. از کوه های مهم این منطقه می توان (درفک کوه) با ارتفاع 2،705 متر، ناتش کوه و خشت چال را نام برد. فرسایش آب های روان، دره های متعددی در آن به وجود آورده است. در کنار رشته کوه های البرز، وجود جلگه ها در استان گیلان از اهمیت خاصی برخوردار است.

جلگه ها در استان نیز به دو بخش جلگه شرقی و جلگه مرکزی تقسیم شده است. جلگه شرقی به صورت نواری بین سواحل دریای خزر و کوه درفک دامنه های شمالی البرز غربی با وسعت اندکی واقع شده است که به طور مستقیم تحت تاثیر آبرفت های بسیاری از رودخانه های ساحلی با خصوصیات سیلابی قرار گرفته است. جلگه مرکزی به شکل مثلث، در حد فاصل امام زاده هاشم، انزلی و چمخاله به صورت وسیع تشکیل شده است.


شماره تماس برای اطلاعات بیشتر

02144957051

09387419200

https://www.telegram.me/arandtour

 

شماره کارت پارسیان

6221061078970599 به نام سید اردشیر جلیلی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.